Söndag 29:e augusti

Helgen har varit lugn måste jag säga.
I fredags gjorde jag inte så mycket, storhandlade och sen var jag bara hemma.
Igår var jag ut till mamma och åt mat och klippte Seppo sen full fart ut att hämta Bumbi sen skjutsa honom till stan sen hämta pappa och åka förbi råby men ingen som öppnade fast någon var hemma, svarade inte i telefon när jag ringde. Så blev hem igen och bara ta det lugnt, gömde godis till Freja som hon fick leta efter, tyckte hon var jättekul, visserligen inte så svårt, bara i olika höjder på bänkar m.m. men var tillräckligt svårt för till en början ofokuserad Freja men sen kom hon i underfund med att hon kan använda nosen, då gick allt mycket bättre, fick bara visa henne lite lätt var godiset låg så hittade hon på det, har inte gjort den övningen på några månader så hon tyckte det var kul. Sen vid 00.00 åkte jag och hämtade Bumbi igen och ut med Freja i spöregnet sen upp och la mig på soffan medan älskling och Grannen tog en promenad i regnet. Sen somnade jag på soffan och vaknade imorse ca kl 10.30 och tog en sväng ut med Freja och sen har jag suttit och kollat på Häromis och Petsters hemsida efter saker som jag önskar mig när jag fyller år (om 9dagar).

Här kommer min fina, dock så långa önskelista.
1. Pengar
2. Billaddare till mobilen
3. Ink Love jättebadlakan, 4st (Jotex)
4. Ink Love badlakan 2-pack, 2st (Jotex)
5. Vänster spoilerglas fram till min bil
6. Ink Love handdukar 6-pack (Jotex)
7. Toning till bilen (Limosine-svart på Waldens)
8. Hemma, svart, Väggljusstake 5 glas (Jotex)
9. Silverros kanallängd, 2st (Jotex)
10. Star påslakanset 2 delar, 2st (Jotex)
11. Ink Love påslakanset 2 delar, 2st (Jotex)
12. Presentkort på ICA, Ikea, New Yorker, Gina Tricot, Djurmagazinet, Arken Zoo
13. Anslutningskabel till Nokia 5230 (från datorn till mobilen)
14. Mim Construction AB Hundbur (Arken Zoo, Erikslund)
15. Koppel till galge på trimbord (haromi.se)
16. Sele till galge på trimbord (petster.eu under ”Hundfrisörs utrustning”)
17. Top Performance V-ringad Trimtröja, svart (petster.eu under ”Hundfrisörs utrustning”)
18. Top Performance Professional Tool Organizers, svart (petster.eu under ”Hundfrisörs utrustning”)
19. Furminator, storlek: mellan
20. Oster: Blade Wash, Kool Lube och Olja (haromi.se)
21. Vägghängare Oster (haromi.se)
22. Andis Skär 4FC (haromi.se eller djurmagazinet)
23. Böckerna: Martina Nagel & Clarissa v. Reinhart: Stressade hundar
                     Ingrid Tapper: Etologiboken, om hundars beteende
                     Åsa Lindholm: Hundraser i Sverige
                     Annika Falkenberg: Friskvård för hund
                     Christin Hermansson: Hunden och sjukdomar
                     Yrsa Franzen: Vardagslydnad hundens träning och hundägarens vardag
                     Anders Hallgren: Alfasyndromet om ledarskap och rangordning hos hundar
                     Åsa Ahlbom: Från valp till vuxen hund del 1 & 2

Hehe mest hundgrejer känns det som men men..
Hittade en hundfrisörutbildning för 25.500kr idag =) me like a LOT!!
Nu blir det att spara ;)

Blir en sväng in till stan idag med pappa och Millan =)

Syns & Hörs
Cissi & Freja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0