Söndag 8:e augusti

Slutade jobba 17.30 i fredags sen kom jag hem, så jag och älskling tog en långpromenad med Freja och Ozzy till Skantzösjön så hundarna fick bada, Ozzy la sig i vattnet på en gång men Freja var lite rädd i början men sen råkade hon gå lite för långt ut så hon fick simma in, då fick hon mersmak på vattnet så fick jobba hårt för att hålla henne borta från vattnet när vi gick längs med "sjökanten" eftersom det är brant kant rakt ner i vattnet, visserligen så kommer dom i men blir nog svårare för dom att ta sig upp och Freja får lite smått panik när hon inte når botten. Hon ville simma efter Ozzy som älskling släppte när det inte var så mycket folk så han kunde doppa sig ordentligt men hon vågade inte riktigt. Var väldigt mysigt att gå där i solnedgången sen fick båda vovvarna bada lösa i Norlings, då vågade Freja sig ut lite längre och simmade, hon såg jätterolig ut så älskling och jag stod och skrattade: Frejas framtassar var mer ovanför vattenytan än under så det skvätte massa vatten och det blev hon irriterad på så hon gav upp och sprang upp på "stranden", då skrattade vi ännu mer då hon fått lång päls och hon var alldeles dyblöt så det rann vatten om henne och pälsen var helt slickad rakt neråt. Sen gick vi förbi cafét, då skrattade det några personer åt Freja som tyckte hon såg lika rolig ut som jag och älskling gjort några minuter innan, vi fick stanna på OK för Ozzy orkade inte gå längre så vi stannade där en stund, då kom Ronny, Marie och Tyra förbi så vi satt och snackade lite skit och jag hittade 4-5st kardborrar i Frejas päls som var 3-4cm i diameter som hade lindat in sig duktigt i både tassar och öron sen blev det hemgång. Sen åkte vi ut till Brage och lämnade lite verktyg sen åkte vi runt i Hallsta för att senare hämta upp Lars för att åka till Brukshotellet för killarna kunde dricka lite öl, var en ung tjej där som trubadur, väldigt duktig var hon. Vid 23.00 åkte jag hem för jag frös så jag klädde på mig och gick ut med hundarna sen la jag mig på soffan och sov tills älskling kom hem runt kl 01.00 sen blev det sängen.
Sen var det bara att kliva upp runt 7.30 igår morse för att skjutsa älskling, Kent och Igge till Skantzöbadet för den årliga kanotpaddling från Sura till Hallsta. Dom skulle mötas kl 9.00 vid Skantzö. Skjutsade senare upp dom till Sura där starten gick ifrån. Sen hemfärd, stannade vid ICA och köpte lite läsk, godis m.m. för kvällen, skulle städat hemma eller tvättat bilen men jag somnade på soffan och vaknade runt 14.30 att mamma ringde, dom hade kommit hem från Riga, gick ut med vovvarna sen åkte jag ut till mamma och satt där och snackade skit till strax innan 19.00 då jag åkte till Skantzöbadet för att hämta upp älskling men han var inte där så jag åkte hem. Efter ca en timme kom älskling, Kent och Igge hem, då åkte jag ut till Dingtuna för att mata Gördis och vara lite sällskap mot henne. Rensade ogräs på deras grusgång i ca 2h och blev överfallen av Gördis som var kelsugen och sen kom Ernst och ställde sig mitt i det jag rensade. Sen blev det för mörkt att plocka så jag åkte hem. Då hade älskling och grannen varit ute med hundarna så dom ville ha pizza som kvällsmat så jag åkte och hämtade pizza sen tvärslocknade älskling efter maten så jag och grannen kollade klart på "The boondock saints" sen gick han över till sig. Jag kunde inte somna förrän runt 4.00 imorse så jag låg och kollade på tv.
Idag väckte älskling mig så vi tog en kort promenad med Ozzy och Freja sen kom Kerstin och hämtade Ozzy som ska vara i Dingtuna tills Jenny och Pekka kommer hem igen. Sen fick jag för mig att jag skulle städa så jag började städa men kom på att jag skulle trimma Frejas öron lite innan jag dammsuger i matrummet så fixade till hennes öron sen städade jag klart sen läste jag Härliga Hunds "Lek och Aktivera" tidningen jag köpte igår sen började jag busa med Freja med en tennisboll som efter vår lekstund inte var så hel längre, minst sagt så var den i smådelar när vi var klara. Freja ligger nu och sover nedanför mina fötter och jag sitter här och kollar lite på tv och älskling ligger i andra soffan och glor tv. Vi blev sugna på att möblera om men tycker det är onödigt eftersom 4 högtalare som inte är mina ska bort först så man slipper flytta runt dom så vi sket i det.
Blir väl kolla lite till på tv, sen ut med Freja sen in i duschen och sen blir det nog sängen.
Ännu en jobbvecka framför mig men på torsdag ska Pappa, Millan och jag på bio, vår familjegrej som vi kom överens om efter farmor gick bort. Visserligen så har vi inte gjort något sen i typ februari så nu var det på tiden ;)

Syns & Hörs
Cissi & Freja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0