18e februari (ännu ett långt inlägg men mycket beror på bilderna)

Här kommer bilder på mina fina hundsaker jag köpte i tisdags när jag var in till stan..

Det här är min fina hundbädd som jag köpte till halva priset på Hundman som nu bytt till Arken Zoo och därmed inte får ha kvar såna här saker.
Jag har trånat efter den här hur länge som helst men typ aldrig haft pengar till att köpa den men passade på nu eftersom det var halva priset på den och den skulle utgå och vet inte någon annan butik som säljer det.
Just nu använder älskling den som sittdyna när han sitter framför datorn och spelar. Den var skönare att sitta på än våra soffkuddar =D

Ordinarie Pris: 319kr
Jag köpte den för 159,50kr =D

Hundbädden som jag länge trånat efter och fick köpa till halva priset =D
























Här kommer mitt fina halsband som jag såg på rustas hemsida och bara var tvungen att åka in och köpa när jag ändå skulle in till stan =)
På rustas hemsida heter det "tatoo" men när lappen på det står det "ad arley" och jag sa till Jonas när jag hittade det på hemsidan att  det ser ut som Ed Harley stuk på det. Ed Harley kör ju faktiskt med Love kills på mycket av sina grejer
Det blå köpte jag eftersom det andra, som ser grått ut, såg ut som det var skitigt i verkligheten + att texten på det blåa var mycket "coolare", på det grå står det bara: "Love kills" medan det står "only God can judge me" på det blå.
Kommer förhoppningsvis passa på nytillskottet, I hope so! Tycker det är jättebra med knäppe så man slipper dra det över huvudet hela tiden. Har ju ett annat litet halsband som man är tvungen att spänna åt eller upp så fort man ska ut eller in med hunden, lite halvdrygt. Vet att det kanske hör till latheten men då tycker jag det är mycket bättre med knäppe om hunden mot förmodan skulle fastna någonstans, lättare att knäppa upp spännet än att spänna upp det för att sedan försöka dra det över huvudet på hunden.
Kanske bara jag som tycker det men det är ju faktiskt till min hund så..
Justerbar längd: 24-37cm
Bredd: 1cm
Pris: 49kr

Det blåa halsbandet har jag köpt mig.  Det står
















Här kommer kopplet som är likadant som halsbandet =D

Längd: 150cm
Bredd: 2cm
så visserligen så ser det lite konstigt ut eftersom det inte är lika tjockt men vem bryr sig? Inte jag!
Me love it! Längtar bara tills jag får använda det.

Pris: 69kr













Jag köpte även en fleecepält (på rusta för 29.90kr) som jag ska sy om till hundtäcke, det är typ beiget.
Sen svart kantband på (furulunds för 9kr/meter) och en burk knappnålar för 31kr


Om dagen:
Idag har jag inte gjort så mycket, haft svårt att sova, 4e natten i rad. Vaknade vid 4.55 första gången av att jag var kissnödig så jag gick på toa men när jag skulle somna om så gick ju inte det, som vanligt, så jag la mig och läste min andra hundbok inom loppet på 1 vecka. Jag kan läsa miljontals böcker så länge det handlar om hundar.
Beställde för övrigt 3 nya böcker idag:
Trimma & Klipp (den handlar om hur man trimmar och klipper hundar) Pris: 65kr
Sy till hunden (tror jag att den heter, namnet förklarar sig självt, en bok om hur man syr till hundar, kan vara bra att ha när jag ska sy täcket) Pris: 52kr
Hundens Språk: förstå din hund (den handlar om hur man läser av sin hund m.m.) Pris: 69kr

Hoppas att dom kommer vara bra och komma till nytta ;) Alla var på rea =D trimma och klipp kostar typ 170kr vanligtvis, dom andra vet jag dock inte vad dom kostar..

Nå, återgå till dagens upplopp..
Till slut lyckades jag äntligen somna om och vaknade upp vid 8.30 men kom inte på något bra att göra så jag fortsatte att läsa min bok "Skaffa hund" som är köpt för typ 2 år sen för övrigt. Har läst ut den en gång men men.. Sen gick jag upp och duschade, då vaknade älskling till så då fick man iaf lite sällskap.. Sen plockade jag iordning tvätten från gårdagens tvättstuga sen diskade jag sen satte jag mig bredvid älskling och hjälpte honom att skriva ut papper till bevakningstjänst som jag sedan hjälpte honom att fylla i, massa konstigheter som skulle fyllas i.. Sen blev jag sittandes vid datorn och här har jag typ suttit hela dagen.. Igge var förbi en sväng men såg knappt skymten av honom.. så så mycket mer har inte hänt mer än att jag suttit och läst/kollat på Fredrik Steens blogg på djurmagazinets hemsida. Har även skrattat lite gott åt hans filmklipp: speciellt det när polisen kommer hem till honom med sin narkotikatränade hund och Fredrik ska gömma hasch i sin villa.. Kika själva för ni se/höra. Tycker en del "kommentarer" var bra roliga.. Är helt frälst i Fredriks sätt att arbeta med hundar. Kommer nog ha mycket kunskap av det när jag får hem mitt nytillskott :P

Hoppas mina grejer från Liten Tass kommer snart ;) måste förvarna pappa om att han kommer bli av med sin symaskin för ett tag framöver =P men tror knappast han eller Millan sitter om kvällarna och syr så det är nog inga problem..
Pratade även med Kollmann idag och vi kom överens om att han skulle hämta sina saker på söndagkväll så förhoppningsvis så har man väl lite mer plats att lassa in freddes alla grejer på snart :P tänkte för övrigt börja packa ner dom idag men orkade inte gå upp på vinden och hämta kartonger.. Snart åker alla hans grejer på tippen om han inte kommer och hämtar dom förstås.. Så jävla trött på att behöva tjata på honom att han ska hämta dom och när man väl gör det så får man till svar "varför har du så jävla bråttom för?" What the fuck?! Han har haft 2½ månad på sig att hämta dom men inte en tillstymmelse till att vilja hämta dom.. Så nu kommer jag börja plocka ner dom i kartonger och ställa dom på vinden, om det blir i mitt förråd eller ett tomt där uppe har jag inte bestämt mig för ännu, beror ju lite på hur mycket plats det tar m.m.

Jag och älskling sitter just nu och kollar på en ganska rolig krigsfilm, missförstå mig rätt, det är en krigsfilm med massa komedi i, eller det var iaf i början, har inte varit så inne i filmen nu när jag började skriva här..

Nee, fortsätta kolla på filmen kanske, imorgon ska jag till soc och lämna in papper och försöka hitta orken att börja plocka ner freddes grejer..

Syns & hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0