Borta bra men hemma är BÄST!!!

Igår åkte vi till Kungsgården (tror jag att det heter) för att lyssna på Black Knights, jag fick en ros av älskling för han hade dåligt samvete för att han glömt bort alla hjärtans dag.
Trevligt ända tills älskling fick ont i sina njurar.
Han fick så ont så han ville till sjukhuset, vilket inte händer så ofta.
Så jag försökte ringa efter ambulans eftersom det inte var någon i vårat gäng visste var närmaste sjukhus låg.
Men hon som svarade på 112 frågade vad hans problem var och var så jävla otrevlig så jag gav telefonen till en av dom som åkte med oss (kommer inte ihåg vad hon heter) så hon fixade så att ambulansen till sist kom..
Vi åkte in till Gävles akutmottagning där dom tog blod- och urinprov på älskling.
Han fick morfin i ambulansen på vägen till sjukhuset men det hjälpte inte ett dugg sa han. Sen när vi fick ett eget rum på sjukhuset så fick han voltaren insprutat i rumpan.
Sen fick han ligga och vänta på provsvaren och att det förhoppningsvis skulle gå över.
Han ville hela tiden pilla bort kanylen han hade i armvecket men jag sa åt honom att låta bli.
Vid 5 imorse fick vi veta att han inte hade njursten iaf och att vi kunde åka hem men vi visste dock inte hur vi skulle komma hem eftersom dom vi åkte dit med + Tobbe m.fl. var på väg hem..
Vi pratade med en sjuksköterska som tog reda på tåg- och busstider medan vi satt i väntrummet och jag köpte dricka till oss eftersom vi inte druckit sen typ kl 22 på kvällen.
Då kom sjuksköterskan och sa att det skulle gå en buss från Gävles centralstation kl 6.30 och ett tåg kl 7.15.
Så vi tog en taxi till centralstationen i hopp om att äntligen få komma hem.
Men när vi stod och kollade på busstidtabellerna så skulle det inte gå någon buss förrän halv 10 så jag ringde pappa och frågade om David var hos Lena, i hopp om att få åka dit och sova eftersom det skulle ta alldeles för lång tid för dom från hallsta att komma och hämta oss.
Jonas mådde dåligt pga morfinet han fått..
Pappa och Lena försökte ringa och väcka David som var hos Lena.
Men kom överens om att vi skulle åka dit och titta om Lenas extranyckel låg ute.
Som tur var så tog jag numret på taxiföretaget som skjutsade oss till centralstationen så vi ringde till dom igen och beställde en taxi till Lena.
När vi klev ur taxin så mådde älskling verkligen inte bra, vi gick till ingången till Lena och kikade efter extranyckeln som vi som tur var hittade så vi klev in..
Älsklingen gick till toan och spydde medan jag gick upp till David och väckte honom så han inte skulle skita på sig när han vaknade idag och såg att vi var där.
Davids reaktion när han vaknade var: vad fan gör du här? hur kom du in?
Fy fan vad jag skrattade när jag stängde hans sovrumsdörr.
Sen ringde jag pappa och sa att vi var inne hos Lena och skulle gå och lägga oss, vilket vi gjorde sen, vi somnade på stört.
Sen vaknade jag till då pappa ringde och sa att han skulle skjutsa hem Lena så vi skulle få åka med honom hem.
Sen somnade jag om tills David kom in och sa att pappa och Lena skulle vara där om en timme m.m.
Sen ringde pappa igen och frågade om vi ville ha mat för dom var där om en kvart.
Så jag och älskling klev upp och klädde på oss, sen kom pappa och Lena så vi satte oss och käkade och pratade sen åkte vi hem.
När älskling och jag kom innanför dörren här hemma så sa vi båda två: borta bra men hemma bäst!!
Tror jag aldrig varit så glad att vara hemma ;)
Sen hoppade vi in i duschen och nu ligger vi på soffan och tittar på blåsningen på 3an.
Efter det blir det sängen ;)

Älsklingen fick sin mugg också, i alla hjärtans dag present, han blev jätteglad =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0