Jaha, måndag igen då...

Igår gjorde jag inte så mycket, jag och Kerstin åkte och lämnade tillbaka Nogge, eftersom han flippat ur totalt men i lördags tog det priset..
Det hela började med att när jag tog in honom från hundgården, efter att vi kommit hem från gustavsvik med Jonas systerbarn så hade vi Nikki med oss.
Jag satte honom i hundburen så han skulle få äta i lugn och ro och eftersom han blir helt cp när det är fler än bara jag som var där ute.
När jag skulle sätta in maten till honom så följde Nikki efter till dörrhållet och han flippade på henne, så jag sa åt honom att vara tyst och slog till lite på burgallret.
Sen efter ca en timme skulle Jonas vara snäll och släppa ut honom för sista kvällskissen, han var stel som en pinne i buren men när Jonas släppte ut honom var han hur glad som helst ända tills Jonas sa till honom att gå ner från trappan upp till övervåningen där inga djur får vara, då flippade han så Jonas skulle brotta ner honom och fick då ett hugg i handen och efter fortsatt kamp så fick han ännu ett hugg i samma hand och i knäet.
Igge fick hjälpa till att hålla nere Nogge eftersom jag höll undan Nikki och Gördis i den andra hallen.
Sen fick jag stoppa in dom andra hundarna i badrummet för att dom inte skulle komma till skada sen dra fram hundburen för att dom skulle lyckas få in honom där eftersom han aldrig lugnar ner sig när det är killar som håller ner honom.
Så Jonas tog framdelen medan Igge tog bakdelen sen lindade jag kopplet runt nosen på Nogge så han inte skulle lyckas hugga någon igen, sen slängde dom in honom och jag stängde luckan och drog in den i vardagsrummet igen och släppte ut dom andra hundarna från badrummet där Gördis kissat, fast det upptäckte Kerstin när dom kom hem från sin utomlandsresa.
Så fort någon närmade sig buren så började Nogge cpa igen, skällde och morrade.
Han gav inte ens upp på morgonen efter när Johnny och Kerstin vaknat och gått ner men till slut så fick jag ta ut honom och sätta honom i hundgården där han fick äta och uträtta sina behov.
Sen skjutsade vi honom till Mia eftersom jag inte kan eller orkar ha en hund som håller på, på det där viset.
Måste kunna ha en hund lös fast man är fler än en hemma och man måste kunna lita på sin hund att han inte biter någon så fort man säger till den bestämt.
Jag tycker inte att det är snällt mot en hund att behöva sitta i bur både inom- och utomhus för att man inte kan lita på den.

Sen efter jag och Kerstin lämnat tillbaka Nogge så åkte vi och handlade mat sen åkte vi tillbaka till dingtuna och åt mat och jag och Jonas satt och kollade på Brother's War tills vi bestämde oss att åka hem efter en veckas husvakt ute i dingtuna.
När vi kom hem gjorde vi inte så mycket, låg och kollade på Bronson och Alien (1an) sen gick vi och la oss vid typ elva, Jonas vaknade halv 7 imorse och jag vaknade typ halv 12 tror jag att klockan var..
Sen dess har vi bara kollat på film och suttit framför datorn, nu sitter jag fortfarande här men kikar samtidigt på CSI New York och Jonas ligger och halvsover här bredvid mig på soffan.

Imorgon ska jag försöka städa och plocka lite här hemma, har alla påsar och väskor från dingtuna att plocka undan och sen behöver jag städa här hemma, har ju trots allt inte städat på mer än en vecka så det är skitigt överallt, men vi får se hur det går med den saken ;)

Jaja, får se när jag orkar skriva nästa gång =P
/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0