Tisdagen den 16:e (långt inlägg jag vet)

Dagen började bra..
Diskade och duschade utan någon som helst ork egentligen, hade möte hos min jobbcoach kl 2 så jag åkte in tidigare för att hinna gå in på rusta och köpa ett jättefint halsband + koppel som jag sett på deras hemsida..
Bilen gick lite knackigt när jag startade den men gick bra när jag kom ut på brånstaleden.. sen när jag var mellan hallsta och västerås så började det "ryka" i bilen men det såg mest ut som dammrök eller hur man ska säga, luktade gammalt.. Kom fram till rusta, gick in och köpte kopplet + halsbandet och sen en fleecefilt som jag ska sy om till hundtäcke, kan bli ett till Vilja också..
Ska bara samla orken och lusten, sen är det lite svårt att sy ett täcke när man inte vet hur hunden kommer se ut när den blir stor.
Sen kvart över 1 när jag gick ut till bilen igen och skulle åka till självaste stan så gick bilfan inte igång fast jag hämtade den från verkstaden igår (lämnade in den för att dom skulle åtgärda just det problemmet) så trodde faktiskt det skulle funka i mer än en dag men tydligen inte.
Lagom irriterad så ringde jag till pappa och frågade vad jag skulle göra, fick några tips men dom funkade inte..
Vi la på och jag ringde älskling för att beskylla mig lite sen ringde pappa upp igen och sa att min faster Marita var på väg för att hämta mig och skjutsa mig till jobbcoachen.
Kom dit typ 5 i 2, knallade till porten och ringde på porttelefonen men först slog jag fel kod sen när jag väl slog rätt så var det någon som lyfte upp telefonen och la på, det hände 2 gånger sen tredje gången så var det ingen som svarade och jag blev mer och mer stressad, hatar att komma försent.. men som tur var så kom en kille och skulle gå ut så då kunde jag smita in efter skickat ett sms till min jobbcoach att jag inte kom in.. sen var det bara att ta hissen till 15:e våningen och gå in och sätta mig i "väntrummet" och vänta på att jobbcoachen skulle hämta mig, sen spenderade jag ca 1 h hos henne, en väldigt rolig och intressant timme måste jag säga..
Hon tycker förövrigt att jag ska köra på min idé att utbilda mig till hundfrisör och starta eget så vi skulle snacka mer om det på våra kommande möten.. Kul när man kan få positiva feedbacks ibland.
Sen när jag kom ut så ringde jag pappa och kom överens om att han skulle hämta mig för att åka till rusta för att få igång min bil.. Men det tog ett tag innan han skulle komma in så jag gick in på bokakademin för att kika om dom fått in nå roliga hundböcker men icke.. Sen gick jag vidare till furulunds för att kika på kantband m.m. som jag ska ha till täcket/täcken som jag i framtiden ska sy.. Kom ut med kantband och knappnålar.. Fästen, kardborrband, nylonband och d-ringar beställde jag igår från "liten tass" och hoppas att dom kommer snart ;)
Sen när pappa och jag fått igång min bil tog han den och åkte raka vägen hem medan jag skulle till hööks och kika en sväng, på vägen dit såg jag att hundman bytit till arken zoo så tänkte att dom kanske hade nå bra erbjudanden och jag hade så rätt så, min hunddyna som jag trånat efter länge hade dom halva priset på =D så nu ligger det en sån här hemma och väntar på att användas ;) älskling bara skratta och kollade konstigt på mig när jag kom hem med alla hundsaker (fast jag inte har någon hund ännu).
När jag kom hem så har jag inte gjort så mycket, ätit och kollat på "little nicky" med älskling, sen vid 7 ville han kolla på cops, efter det slog jag på G-force då drog sig älskling som en magnet till sin dator och satte sig och spela.. Men även han skrattade till några gånger på roliga kommentarer..

Hoppas jag får pengar på fredag, då kanske jag har en liten sötnos hemma i helgen =D hoppas, hoppas!
Visserligen så är älskling lite emot det men känns så tomt att inte ha någon liten vovve här hemma som går mig hack i hälarna vart jag än går, kommer inte ut på samma vis heller, så har väl snart lyckats äta i mig massa sötsaker så jag lyckas gå upp mina kilon som jag stolt promenerat bort..
Visst, en valp får inte gå så långt i början men man kommer ut mer än vad jag gör nu iaf..
Antar att älskling inte kommer bli så hypernöjd när sötnosen kommer hem, eftersom det innebär spring i natten men sånt får han tåla, han vet ju hur det är att ha valp så.. Får jag veta att jag får pengar på fredag så lär jag skriva lappar till mina grannar om den nya familjemedlemmen och att det kommer bli spring i trappen på natten. Då är dom iaf förberedda, mer än så kan man ju inte göra..

Vill ju ha en vovve som jag kan spendera dagarna med när älskling är och jobbar.. ska ju tydligen enligt väderleksrapporten komma runt 3m snö på ca en vecka (låter otroligt jag vet) så han kommer ha fullt upp!
Hans sommararbete drar ju också snart igång så då blir man ju ännu mer ensam så då har jag ju all tid i världen att pyssla om den nye ;)

Jag är taggad som fan inför den nye, vet att jag ska ha en valp men vet tyvärr bara inte när jag får hämta henne.. Beroende på när jag får pengarna..

Nehe, om man skulle göra sig iordning och lägga sig bredvid älskling och glo film i sängen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0