Måndag 5/7

Blev ingen valpträff i lördags =(
Så först hämtade jag Markus i Dingtuna kl 7 på morgonen, efter dom försvunnit från sjökrogen och tagit taxi till dingtuna, försökte få liv i Jonas för att få med honom hem men utan resultat så lämnade hans telefon där bredvid honom (han hade glömt den hemma innan vi åkte till stan) sen åkte jag hem och sov till ca 8.30 sen skjutsade jag ut Igge till Jenny & Pekka och satt där ute och snackade skit med dom i en timme och ryckte päls på Felicia sen åkte jag ut till mamma och satt där och snackade lite skit medan Seppo inspekterade nyförvärvet (volvo v40) sen ringde Jonas och sa att han nyss vaknat efter att Igge kastat vatten på honom så jag åkte hem och hämtade Freja, ville inte ha henne med i bilen när det var så fruktansvärt varmt, 29grader i skuggan, bättre att hon fick vara hemma där det var någorlunda svalt sen åkte vi ut till Dingtuna vi med så Freja fick busa med Gördis och jag badade efter mycket om och men, satt mest vid poolkanten och badade föttterna, sen fick jag för mig att rensa lite ogräs medan Älskling fixade käk till oss.
Sen käkade vi och satt och snackade lite skit med Kerstin och Johnny sen blev det sängen, Freja fick sova i hundgården med Gördis, vilket hon inte tyckte om eftersom hon satt och ylade typ hela natten. Sen på morgonen kl 9 vaknade jag så jag gick ut, då satt Kerstin och Johnny och skulle precis käka frukost så då blev jag bjuden på det sen fortsatte jag rensa ogräs, dock inte klar ännu fast jag i princip rensade ogräs hela dagen, Freja och Nikki busade för första gången, Nikki som är en riktig liten bitch som aldrig busar med någon så Kerstin blev glad att hon äntligen hade någon som hon ville busa med.
Kerstin sa att om jag hade suttit i ytterligare 2 dagar så hade hela deras grusgång varit ren från ogräs =)
Blev dock bränd på axlarna så inte så vidare skönt, fast får skylla mig själv eftersom Kerstin sa åt mig flera gånger att jag kommer att bränna mig, men dum som man är och säger "Nej då!" så får jag helt enkelt skylla mig själv.
Sen åkte vi hem och bara tog det lugnt, Freja var helt slut efter 3 dagars busande med andra hundar.
Jonas tog med Freja ut till Jenny & Pekka i fredags innan vi drog in till stan så då fick hon busa med Vilja och Ozzy och till sist så kom hon överens med Felicia.

Idag har jag jobbat från 7.45 - 15.45 sen blev det förbi Ica en sväng sen hem och Älskling hade gjort scrambled eggs så käkade lite sen tvärsomnade jag på soffan och Älskling väckte mig strax efter 20.00, då gick vi ut och flyttade bilarna eftersom negerungarna cyklar runt, runt, runt dom så snart kommer väl en repa i lacken på antingen min eller Älsklings bil vilket vi inte är så sugna på så flyttade bilarna till parkeringen längre bort och där verkar det vara lugnt.. Sen när vi kom in igen så har alla negerungar försvunnit. Blir så trött, har hela området att cykla på men lik förbannat så ska dom cykla runt våra bilar! Älskling ska ringa Hallstahem imorgon och fråga vad fan vi ska göra för att kunna parkera här nedanför och ha bilarna i fred utan att behöva vara oroliga för att få repor i lacken.
Fick för övrigt hem min nya pärla i fredags efter jobbet =) tvärnöjd =D volvo v40 blev det för dom som inte vet det =) Så nu har Freja egen bur i bagageluckan som hon åker i och så har jag AC så nu blir det svalt relativt fort så nu behöver man inte ha dåligt samvete för att hunden behöver svettas ihjäl när man tar med henne någonstans.

Får se om jag skriver något längre fram i veckan, blir för övrigt POWER BIG MEET i helgen =) me like a lot!!

Syns & Hörs
//Cissi & Freja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0