7 september (Min och Emelies födelsedag)

Märkte nu att det var ett tag sen jag uppdaterat eller ca 1½ vecka sen men förra veckan jobbade jag och nu i helgen gjorde jag inte alls mycket, var ute i Dingtuna i fredags efter jobbet, tog en skogspromenad med Freja och Gördis, det verkade vara uppskattat och snackade med Kerstin och hämtade alla våra saker som jag tagit med när vi var husvakt torsdag - fredag, Kerstin trodde vi flyttat dit ;) sen åkte jag hem och duschade Freja då hon hittat till stallet och hästskiten och så lyckades hon även hitta hovrester efter hovslagaren som hon glatt tuggade i sig när jag inte såg på men in i duschen blev det när vi kom hem då hon stank som en gödselstack, tog för övrigt ur ca 10st kardborrar ur hennes päls efter skogspromenaden och ungefär lika många fästingar på Gördis, Freja hade inte en enda =S så där ser man att ljusa hundar drar till sig mer fästingar än mörka ;) Sen kom Jonas hem och det blev en lugn kväll hemma, sen på lördagen gjorde jag inte alls mycket, satt mest och sydde då jag fått broderi från Kerstin, Jonas var hos grannen och spelade data/tvspel typ hela dagen. På kvällen gick jag och Freja till Jan pers backe och kastade boll och Freja hittade på en ny höjdpunkt, att springa upp med bollen på en sten och tugga på bollen. Vi hade en hel tennisboll när vi gick dit men endast en halv när vi gick därifrån. När vi kom hem så knallade jag över till Putte och Sandra en sväng för att umgås lite med dom och skratta lite åt My som är så otroligt söt =D=D=D=D=D
Söndagen spenderade jag först med mamma och Seppo i skogen och plockade svamp medan Freja sprang runt, runt och runt men hon har konstigt nog blivit otroligt duktig att hålla sig i närheten av mig och kommer när jag ropar (vi har inte tränat så otroligt mycket på inkallning så man kan säga att hon har lärt sig att kommer man första gången jag ropar får man fortsätta vara lös men kommer man dock inte alls så kommer matte och kopplar en) sen åkte vi hem en snabb sväng för att jag skulle få duscha innan det var dags att hämta pappa från västerås tågstation då han åkt tåg hem från Lena, efter det blev det att åka och snacka med folket på Lidlparkeringen inför Jims minnescruising (2år sedan han dog), skulle bara vara där en snabbis men blev runt 1½h, dock inte uppskattat från Jonas sida som kommit hem när jag åkte dit efter en match med airsoften. Följde med Sandra och Putte in på affär'n, jag blev barnchaufför medan dom handlade, då kom pappas jobbarkompis fram och frågade om jag fått barn och att han aldrig fattat att jag varit gravid, hehe, då fick jag förklara lite fint att jag var chaufför medan kompisar handlade ;) rätt kul att se hans min ;) sen blev det hem och kolla på lite film med älskling innan han gick och la sig.
Igår var jag duktig nog och diskade undan helgens monsterdisk sen blev det jobb, först tm-listor sen samtal som mestadels handlade om nya tv10 (för dom som missat detta så ligger den på kanalplats 27 och kommer frivisas tills vidare för dom som har digitalbox, dom började sända 19.30, för dom som fortfarande inte fått in den kan först testa göra en kanalsökning och om det inte fungerar så testa bryta strömmen till boxen för att sedan koppla in den igen, fungerar det inte så hör av er till kundservice) detta har vi fått sagt ett x antal gånger både igår och idag.
Idag vaknade jag av gratulations-sms och samtal sen gick jag och Freja till skogen där det var dagisbarn som lekte, Freja såg dom inte men hörde dom så hon reste ragg och vågade inte gå framåt, skitsöt var hon så jag fick gå före, då dög det minsann att gå men när hon sen såg dom så var det lugnt, sen upp och göra sig iordning inför jobbet, lämna Freja till Theres som är hundvakt, sen till ICA för att köpa fika till mig och Emelie som fyller år idag och som fick fira födelsedagen på jobbet sen blev det full fart till jobbet.
Köpte även cola och när jag skulle öppna den så sprutade det cola överallt. hehe sen fikade jag och Emelie på rasten med prinsesstårta som såg ut som grodor, sen lunchen spenderade vi på sarajevo med varsin kebabsallad, sen blev det fika för dom som jobbade kväll, sen när vi gick ut till bilarna så såg vi att Emelies bil såg väldigt konstig ut, då är det någon som pyntat hennes bil med bland annat: blomma, kattmat, surströmming, barnmat, leksaksinsekter, konfetti m.m. BILDBEVIS FINNES!! Emelie har ännu inte fått reda på vem det är som dekorerat hennes bil så fin. Dagen var väldigt trevlig =D när jag kom hem så blev det hämta Freja, duscha sen satte jag och brodera lite och kollade på the mentalist och nu sitter jag här och skriver. Nu blir det att brodera mer, mindre än halva kvar nu men har ett broderi kvar som jag fick från Kerstin.
Jonas ligger och sover så jag och Freja myser i soffan.
Helgen kommer spenderas med försenat födelsedagsfirande.

Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag fick ett alldeles eget trimbord av mamma i förtidig födelsedagspresent =) har dock inte testat det ännu men tänkte att det kanske blir imorgon då det är dags att klippa Frejas tassar igen.

Syns & Hörs
Cissi & Freja <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0