Bitter idag

Idag är det 3e dagen i rad som jag är själv med Thor och jag börjar tröttna nu..
Man är 2 om att skaffa barn men vart fan tar karln/pappan vägen sen när ungen väl kommer?
Först var han jätteduktig men det var väl tack vare att jag inte kom upp ur sängen men när jag väl kunde komma upp utan hjälp så skrevs tydligen allt över på mig, nätterna, bajsblöjorna, nattandet, sprutor, allt "dumt" (alltså det barnet tycker att man är dum när man utsätter/ger barnet.) Jag fick jouren dygnet runt och han tar Thor när han känner för det och när Thor är på bra humör annars skickas han över till mig.
Visst jag förstår att i början så tog jag nätterna för jag ammade ju men nu då? Det är över 2månader sen jag slutade amma Thor men jag har fortfarande varenda eviga natt och lik förbannat får jag höra om hur HAN sov dåligt pga att Thor vaknade stup i kvarten och då sover han ändå på soffan och har gjort sen jag kunde ta mig upp ur sängen själv (mer eller mindre sen Thor föddes alltså)
Har inte sett honom på 2dagar mer än någon timme hit eller dit men så kommer han hem igår kväll och det första han gör är att klagar om hur ont han har överallt, inge frågor om vad jag och Thor gjort, hur jag mår m.m. och klagandet får jag höra om i ca en halvtimme från att han kommit hem..
Han sa även att eftersom han skulle jobba sent igår så skulle han INTE åka så tidigt till borgåsunds båtklubb idag och jag tänkte "fan vad bra, då kanske vi kan umgås som familj och äta lite mat och så innan han sticker" men det fick jag tillbaka som en käftsmäll, kl 8 börjar han snacka om att han är rastlös och ska åka ner... men hallå, det finns disk att ta hand om, det finns ren tvätt att hänga/lägga in i garderoberna, Thor vill leka då han saknat sin pappa men nej då, det är viktigare att åka ner och dricka öl än att hjälpa till hemma, leka med sin son och umgås med sin sambo..
Visst är det väl bra om man kan göra saker åt var sitt håll någon gång men som det ser ut nu så är han iväg på helgerna och då menar jag inte en pubrunda på några timmar utan han åker iväg runt 8-9 på morgonen och har man tur så kommer han hem runt 1-2 på natten... och det är jag som har Thor (vilket jag självklart inte har nå emot men lite hjälp skulle ju inte direkt skada, man är ju som sagt 2 om att skaffa barn).
Och när jag har med mig Thor och drar iväg så skickar han ständiga sms och frågar när vi kommer hem och blir skitsur om vi är borta längre än 3timmar.
Jämställdhet verkar han inte veta vad det är, han kör sitt eget race och vi har "tur" som får vara med några timmar i veckan..
Och så tjatar han om ett syskon till Thor men det kommer inte att ske så länge det är jag som tar hand om hela hemmet, hunden och vår älskade son.. Undrar hur allt kommer se ut när jag börjar jobba då han säger nu att han jobbar ju så han kan ju inte ta Thor på nätterna men när jag börjar jobba då? Ska Thor få skrika hela nätterna för då ska ju vi båda upp och jobba dagen efter?

Just nu känner jag att han är en stor EGOIST!! Visst jag är bitter men någon gång måste jag få "säga ifrån" men säger jag nå till honom så blir han bara sur!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0