Söndagkväll

varit en mysig helg faktiskt, bara varit med familjen hela helgen.
I fredags var vi till Jonas syster med familj och blev bjudna på mat, älsklingen var duktig och bytte till sommardäcken på min pärla, älsklingen red på hans systers islänning barbacka och jag skulle springa bredvid när dom skulle tölta men tror inte vi kom särskilt långt innan jag stannade och skrattade mig dubbelvikt av alla älsklingens kommentarer om att hästen är disfunktionell, att man inte flyyyyyyyyyyyter fram på den m.m.
När vi åkte därifrån så åkte vi till Dingtuna och hämtade Gördis då svärmor och styvsvärfar åkt till örebro över helgen och tyckte att hon kunde vara ute på gården hela helgen men vi tyckte hon lika gärna kunde vara med oss istället, det är ju faktiskt ett flockdjur som inte tycker om att vara ensam och då vara ensam en hel helg är inte schysst och hon blev knappt nå glad alls när vi hämtade henne, det sprätte till i hela hunden.

Igår gick vi ut och gick, ner på samhället för att fixa lite grejer sen knalla vi hem till far min och myste på deras altan i solen och efter det så for vi iväg till borgåsund till Tony och Mia med familj och satt där och snacka skit och älsklingen premiärfiskade för i år så nu kanske man slipper höra det tjatet på ett litet tag ;)
Sen hem därifrån och la Thor i lagom tid och sen blev vi bara hemma.

Idag har vi varit hos Igge hela dagen och myst, jag har krattat löv medan älsklingen fixat lite i en stuga bredvid huset för framtida instuvning av lite möbler, Igge och Kent har fixat hallgolvet efter att dom har dragit om vattenledningen mellan badrummet och köket.
Hundarna har sprungit omkring i trädgården/tomten och luktat på och rullat sig i en massa (enligt dom) smaskens!
Thor har fått lekt i gruset, på gräset och på en filt samt varit i knät och kollat på brasan av grejer som skulle eldas upp =)
Det kom även ett par och frågade om vi tappat bort en hund då dom hittat en taxliknande hund i skogen men vi saknade ingen sådan hund så dom åkte vidare, hoppas verkligen dom hittar på ägaren..
Det är för övrigt till Igges hus vi ska flytta så småningom (inom 3månader) då han känner att han inte vill bo där längre men inte lyckats få huset sålt. Och vi längtar knappt nå tills vi flyttar, man blir inge mer sugen av att vara där och pyssla i trädgården m.m.

Nu sover min familj och jag tänker göra det samma så ha det bra så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0